Egy olyan ember blogja, aki tudatosan kilép a komfortzónájából

SpontAnti elszabadul

SpontAnti elszabadul

Tánc ide vagy tánc ida, jó móka a Hencida

2016. június 02. - SpontAnti

Ezt a postot olvasva arra gondolhatnátok, hogy egy spontán programokat kínáló blog mögé bújtatott néptánc-élménybeszámolót írok Nektek. A helyzet az, hogy nem ez a cél, de a legutóbbi program amire eljutottam szintén néptánchoz kapcsolódik. A Hencida Táncházban voltam a Horánszky utcában, ahol körülbelül 150-170 ember társaságában élő népzenére táncoltunk. A program lényege, hogy minden hónap második szombatján a Párbeszédek Házában 4x45 perces hosszúságban táncolni lehet, négyféle táncot. Minden tánchoz oktatás is tartozik, tehát aki úgy érzi, hogy nem túlságosan képzett, az is élvezni fogja. A fejlődés tényleg nagyon gyors!

Én magam bár szeretek táncolni, igazán nem vagyok szakértő. Ezért is esett jól, hogy a második felvonásra, a "legkönnyebbnek" mondható moldvai csángó körtáncra értem oda, aminek a végére azért kellemesen elfárad az ember. Utána táncoltam még szilágyságit, ami páros tánc és sokkal jobban kellett koncentrálnom már. Viszont ebben lehet lányokat pörgetni néptáncosan, amit sosem csináltam még, de tök jó élmény. A harmadik tánc egy széki tánc volt amelyiknél az oktatás ellenére is éreztem hiányosságokat a tudásomban, de azért így is jól szórakoztam.

Akinek ez eddig nem hozta volna meg a kedvet, annak az egyes táncok után a büfében (ingyen) kapható zsíroskenyér (azzal a felejthetetlen gulyásleveses fűszerrel) és a bodzaszörp, valamint a mulatság utáni iszogatás (és fakultatív tánc) a Loyola Caféban azért minden bizonnyal meggyőző erővel bír :)

További infók a Hencidáról:

http://www.jezsuita.hu/kozosseg/hencida-neptancegyuttes

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://spontanti.blog.hu/api/trackback/id/tr828747852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása