Egy olyan ember blogja, aki tudatosan kilép a komfortzónájából

SpontAnti elszabadul

SpontAnti elszabadul

Élménybeszámoló - Vadgasztronómiai találkozó 2016 Nemesnádudvar  

2016. június 23. - SpontAnti

 

Mostanában arra lettem figyelmes, hogy mennyire igénytelenül eszem. A legutóbbi héten direkt figyeltem, mennyire sietősen eszem meg a menzás, gyorskajáldás, vagy mirelit ebédeket, valamint a hasonlóan gyorsan beszerezhető reggeliket és vacsorákat. Természetesen alkalomadtán jó éttermekben is szoktam jó minőségű ételeket enni. Ami még szemet szúrt - szintén a múlt héten - egy éttermezés során, hogy az itt felszolgált ételt is kevésbé ízleltem meg. Olyan érzés fogott el, mintha elfelejtettem volna "tisztelni" az étkezést és magát az ételt is...

Éppen ezért kapóra jött egy lehetőség, amelyre néhány barátom javaslatára mentem el. Nemesnádudvaron, a kb. 2000 lelket számláló bács-kiskun megyei, Bajához közeli sváb faluban vadgasztronómiai találkozót szerveztek szerb, szlovák, német és természetesen magyar ételkülönlegességek felsorakoztatásával.

Az ételt maguk a vadásztársaságok főzték egy festői környezetben, a falu Máriavölgye pincesorán amely kizárólag a sváb borospincék építészeti sajátosságait hordozza magában.

Amellett, hogy kóstoltam medvepörköltet, vaddisznó-különlegességeket és még sok egyéb mást, a helyi borokat is letesztelem. Hasonlóan az ételekhez ezek is "megfogtak", ha értitek mire gondolok :D Nagyon izgalmas kezdeményezésnek tartom a faluban, hogy 15 fiatal egyesületet alapított Nemesnádudvari Borbarátok Egyesülete néven, amellyel céljuk a helyi borászati értékek megismertetése és továbbfejlesztése. Erre azt gondolom jó esélyeik is vannak, hiszen a 15 tagból öten főállásban borászként dolgoznak. Mondanom sem kell, az ő boraikat is végigteszteltem, de mindegyikükhöz "technikai okok" miatt már nem jutottam el.

Miért érdemes ide eljönni? Jók az ételek, (nagyon) jók az italok, jók a programok, egyszóval minden jó.

Komolyra fordítva a szót: igényes eseményen vettem részt megfizethető áron, jó hangulatban. Emellett odafigyeltem, hogy rendesen megízleljem az ételkülönlegességeket, hagyjak időt az étkezésre - érdemes volt. A feladat most már csak az, hogy hétköznap is ezt a minimális erőfeszítést megtegyem és az étkezések a napom egyik fontos és lényeges elemévé váljanak. A másik, hogy jövőre is szakítsak időt a Nemesnádudvari Nemzetközi Vadgasztronómiai és Borfesztiválra.

Ha tetszett a poszt kövessetek facebookon is. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://spontanti.blog.hu/api/trackback/id/tr728834324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása