Egy olyan ember blogja, aki tudatosan kilép a komfortzónájából

SpontAnti elszabadul

SpontAnti elszabadul

10 nap, amikor 5-kor keltem

2016. augusztus 30. - SpontAnti

2016.08.15-én hétfőn elkezdtem egy kihívást. Előző este eldöntöttem, hogy a következő 10 hétköznapon (vagyis két héten kereszül) 5 órakor fogok legkésőbb felkelni és így igazítom a napomat. Kíváncsi voltam egyrészt, hogy igazak-e a sok életmódról szóló cikkben olvashatóak, valamint érdekelt milyen hatásai lesznek rám (aki ilyen klaszsikus későn kelő) ennek az időnek és tudom-e tartani a tervet. A szabály csak a reggeli felkelés volt, ezen kívül más semmi. Hétvégén engedtem magamnak továbbalvást, de 8 előtt sikerült ekkor is felkelnem mindig.

1.jpg

Nagyon érdekesen kezdődött a kihívás első három napja, mert nagyon jól éreztem magam és olyan volt, mintha kicseréltek volna. Tényleg oda tudtam figyelni arra, hogy időben elmenjek aludni és jókedvűen keltem fel. Gondoltam, hogy majd esetleg felborul a bioritmusom vagy háromszor annyi kávét kell innom, de nem történt semmi. Fontos, hogy pont annyit csináltam minden nap, ami belefért ebbe az új rendszerbe. Szerdán este voltam csak munkaügyben kicsit tovább fent, de a másnap ennek különösebben még nem látta kárát.

2.jpg

Aztán az első hét csütörtökén elmentem a szokásos focizásomra, amikor utána átjött haverom és iszogattunk néhány fröccsöt, kb éjfélig - nem voltunk ittasak, ezt fontos hangsúlyoznom! Nagyon jó móka volt, tényleg. Nem is gondolom, hogy különösebb baj lett volna egy egyszeri éjfél lefekvéstől, de sajnos az a néhány pohárka éreztette másnap a hatását. Ergo most először tapasztaltam meg, hogy a pia már kis mennyiségben is fáradékonyabbá tesz 1-2 pohár feletti mennyiségnél. Megnőtt a kávék száma is és feszültebbnek éreztem magam ezen a pénteken. Még jó, hogy jött a hétvége és a másik hetet frissen kezdtem meg. Különben a hétvégén is azért odafigyeltem az időbeosztásra, ezt is javaslom mindenkinek kipróbálni...

3.jpg

A következő hetemen minden este volt gyakorlatilag program és nem tudtam egyszer sem időben lefeküdni. Ennek persze az is oka, hogy az előző héten sokmindent lemondtam és most pótoltam. Nem szépítem, fáradt voltam egész héten, szombat reggel éreztem újra okésan magam.

A 10 napról a főbb tanulságok előtt íme egy "kimutatás" azokról a szempontokról, amelyek mentén vizsgáltam ezt az időszakot. Fontos kiemelnem, hogy a csökkenő tendencia az én hibámból adódott, nem figyeltem oda az időben történő lefekvésre...

nevtelen_1.png

Néhány tanulság:

  1. A korai felkelés egy átfogó életmódváltás és a munkádban nagy segítség. Főleg ha korábban bemész, akkor mindenkinél hatékonyabb tudsz lenni délelőtt, egészen biztosan. Nekem délután is ment, pörögtem végig.
  2. A barátokkal találkozgatás nehezebb. Más az életritmusotok és mivel ők vannak többen, így neked kell igazodni hozzájuk. Ezen a téren lemondásokra készüljetek.
  3. Testileg és szellemileg jobban érzed magad. Nem tudom, de mintha az ember inkább erre az életformára teremtetett volna eredetileg. És a legjobb, hogy  a 22-24 óra közötti vizsgaidőszakban "duplán számító" alvás előnyei nagyon érződnek.
  4. Ha odafigyelsz az étkezésre, a mozgásra és a többi ilyen életmódjavító dologra, akkor igazán hatásos a módszer.
  5. A reggeli napfelkeltéhez, az üres irodához, a hajnali rádióműsorokhoz fogható élményt kötelező átélni.

 

Azt kell mondanom, hogy ha nem is 5-kor, de korábban fogok lényegesen felkelni mint régen, mert nagyon élveztem ezt az időszakot. Voltak benne lemondások, de a költség-haszon elemzésnél utóbbiak felé billen a mérleg.

Javaslom, hogy Ti is  próbáljátok ki és ha úgy látjátok, írjátok meg a  spontago@spontago.hu-ra a tapasztalataitokat, kíváncsi lennék rájuk.

Kedvcsinálónak egy kis dal... 

Program értékelés: 8/10

SpontaFaktor: 9/10

Ha tetszett a poszt, kövessetek Facebookon is :) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://spontanti.blog.hu/api/trackback/id/tr6910414740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása